sâmbătă, 20 septembrie 2014

Lotusul si crucea - Ravi Zacharias

O altă carte pe care dorim să v-o prezentăm este „Lotusul si crucea”, scrisă de Ravi Zacharias, din seria "Dialoguri celebre".

O carte fascinanta in care autorul, Ravi Zacharias ne propune o discutie imaginara intre Buddha si Isus si terte persoane cum ar fi "Barcagiul" si Pryia, o fata care cauta raspunsuri la cei doi mari invatatori. Pryia o fata care a fost introdusa in lumea prostitutiei de catre parintii ei care cautau surse de venit financiar. Aceasta ajunge contaminata de virusul HIV. Bolnava de SIDA aceasta continua sa si vanda trupul clinetilor ei, si printre altele parasindu si copilasul pe care l a nascut bolnava fiind.
Discutia dintre cei trei, Isus, Buddha, si Pryia ridica multe intrebari insa Ravi in mod meticulos raspunde prin dialog tuturora.

Iata cateva dintre pasajele care mi au atras atentia:


pag 8

Cer cititorului sa examineze cu atentie mesajul fiecaruia ( Isus si Buddha ), apeland pentru aceasta atat la inima cat si la ratiunea sa. Merita din plin sa faci acest efort, pentru ca el iti va hotari destinul. Intr o zi vom descoperi ca respectul si sinceritatea nu sunt motive suficiente pentru a gresi. Adevarul pretinde investigatii serioase si angajamente din partea noastra, iar concluziile la care ajungem trebuie sa fie in conformitate cu Adevarul, ce poate fi testat. A fi incatusat intr o minciuna este cea mai groaznica forma de sclavie.


pag 21

Buddha: ( Catre Pryia) Femeie, nu ti dai seama de asta, insa toate experientele pe care ai trecut sunt rodul a ceea ce ai semanat tu insati. Tu nu erai libera de orice datorie cand te ai nascut, si nu fei fi libera de datorie nici cand vei muri. Cupa ta era pe jumatate plina cand te ai nascut; cealalta jumatate ai umplut o in timpul vietii tale. Si va trebui sa platesti pentru actiunile, cuvintele si faptele tale.

Isus: Trebuie sa plateasca? Uita te la multimea asta de oameni de pe maluri - oameni grabiti, ocupati, incercand sa si castige painea cea de toate zilele. In constiinta lor sta sapata adanc datoria morala enorma despre care vorbesti. Ce sarcina imposibila pui pe umerii umanitatii, Gautama!   Cum poate cineva sa plateasca? In ce consta aceasta plata? Si cui va trebui sa plateasca? Creditorul este permanent pe urmele oamenilor, dar nu poate fi vazut de nimeni.



pag 23

Pryia: ( vorbind despre KARMA) Asta i foarte derutant. Este speranta mea suprema, si in acelasi timp cea mai mare nedumerire a mea. Am discutat adesea cu prietenii mei despre toate aceste lucruri. 

A cui karma se implineste, dat fiind ca atat de multe vieti sunt legate una de alta? Nu ma pot impiedica sa mi pun intrebarea: Oare si parintii mei platesc pentru vieti trecute prin tragedia mea?

Oare clientii mei platesc, cand le vand trupul meu bolnav? (de SIDA)

Dar copilul pe care l am abandonat? Oare asta sa fi fost karma lui inca inainte ca el sa fi cunoscut binele sau raul? Ceea ce vreau sa spun este ca a incerca sa gasesti un raspuns in acest ciclu karmic este ca si cum ti ai introduce mana intr o galeata plina cu lipici si apoi ai incerca sa ti o stergi. Orice atingi devine lipicios si nu ai unde sa ti speli mana.


pag 70 


Buddha: Iarasi vorbesti de ... Dumnezeu

Isus: Si tu iar te straduiesti sa scapi de Dumnezeu. Gautama, Imi dai voie sa ti pun o intebare filozofica simpla?

Buddha: Da.

Isus: Spui ca ti amintesti un numar infinit de nasteri ale tale, nu i asa?


Buddha: Intocmai.

Isus: Dar ai avut totusi o nastere ultima?


Buddha: Da.

Isus: Cum poate un numar infinit sa aiba o finalitate?



Va o recomand impreuna cu celelalte carti din aceasi serie "Dialoguri celebre" a lui Ravi Zacharias.
Aici sunt link urile celorlalte doua care sunt acum updatate:
Ratiune si senzualitate - Ravi Zacharias
Mielul si Fürerul - Ravi Zacharias
Nastere din nou sau renastere - Ravi Zacharias


Restul pasajelor care mi au placut le gasit in intreg documentul text care va sta la dispozitie pe acest link de unde poate fi si downloadat.

https://drive.google.com/folderview?id=0BzPhcKGnf8GgajdZWXp6UmhiM00&usp=sharing

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu